mandag 9. desember 2013

Dommedag?

Fra Store Norske Leksikon:
Dommedag, forestillingen om verdens undergang og at Gud skal holde dom over gode og onde.
...
Ideen om en kosmisk katastrofe, som betyr denne verdens undergang, men også gjerne en ny verdens fødsel, er en forestilling som gjenfinnes i mange utforminger.
...

Senere i kveld blir det avgjort da, hvilke(n) skole(r) blir lagt ned i Svelvik kommune?
Apatien har seget innover meg.
Ta nå bare den avgjørelsen da!

Vi bor sentralt og og får ikke problemer med avstand til skole.
Men akkurat nå er det helt greit for meg om ungene må busses en mil til Berger og.

Det er skrapet over alt.
Selv håndballklubben kan risikere å gå konk.
Enn så lenge kan den berges av ivrige dugnadsforeldre.

Og er det noe kommunen har nok av, så er det mennesker med masse engasjement.
Mange har brukt tiden på skolesaken, andre på Den Gode Hensikt, korps og idrett.
Og en ting er sikkert;
Vi kan ikke gi oss nå!

For dette er nok begynnelsen på 7 magre år.
Dugnadsinnsatsen er nødt til å vare. 
Har denne familien tenkt å rømme fra det?
Nei!

For jeg mener fortsatt at Svelvik er et flott sted å bo.
Jeg pendler til Oslo og har familien i Bærum, men ikke søren om jeg skal innover igjen.
For det føles faktisk som vi har mer tid, selv om det går bort 3 timer i reisevei.

Her har vi mange gode venner, og turen på Rema for å handle kan fort ta en time:-)
Det er alltid noen som hilser og vil prate.
Hjelp får man av naboen og om man skulle trenge.
Vennskap måles ikke i kroner eller tittel.

Trygt for ungene er det her, bare husk refleks og brodder.
Et fantastisk aktivitetstilbud er det også, og det koster "ingenting".

Det kan hende vår eldste må flytte på hybel som 16-åring. Og da er det godt å ha en trygg oppvekst i Svelvik i bagasjen.
"Alle kjenner alle" kan være negativt, men supert at "alle" vet hvem minstemann er når han finner på å ta seg en tur alene.

Planen min er å bli gammel i denne kommunen.
Vi skal bo i Sandkleiva til vi ikke lenger klarer å krabbe opp bakken.
Da blir det leilighet med utsikt til strømmen.

Fram til da skal jeg betale min skatt med glede.

Mitt lille juleønske for 2013:
Flere jenter i klassen til mellomste
Gode lekekamerater og venner til alle tre ungene

Og nyttårsforsett:
Bidra til at skolehverdagen blir bra for både mine og andres barn, uansett skolebygning.
Vise åpenhet, interesse og omsorg for de som er "nye", slik vi ble vist da vi flyttet hit i 2009.

1 kommentar:

Anne-Britt sa...

Her kommer virkelig det engasjerte, flotte menneske du er frem. Måtte alle tenke som deg.