torsdag 15. juli 2010

Husmorferie


For 16 år siden ble jeg venninne med Sonja. Egentlig er det et under, for hun hadde jo ikke sansen for meg i det hele tatt. Ikke hadde vi så mye til felles da heller...
Uansett, en eller annen "connection" var det. Og i løpet av disse 16 årene har det vært Danmarksturer og tequila, barjobbing og video, klær og laaaange telefonsamtaler. Og husmorferie.
For når jeg trenger et par dager fri, da drar jeg til Sonja. Og Sonja prøver å varte meg opp på alle mulige måter, mens jeg egentlig synes at det holder i massevis med en brødskive med smør, et gammelt ukeblad og en sofa å krølle meg opp i.
To dager husmorferie ble det tid til i sommer, to koselige dager som gikk altfor fort. To dager med sindige Rune, voksne Victoria, herlige Hermine og Stine(som dessverre får fram det verste i hverandre, men som egentlig er gode jenter begge to)og fantastiske Sonja som ikke vet hva godt hun kan gjøre for meg.
Tusen takk!
Gode venner har man for alltid!

1 kommentar:

Anonym sa...

Kjære Marianne:

Feller en tåre her jeg sitter og leser bloggen din... Både av sinne og litt glede. For det er en glede å lese om alle de små ting i livet vi kan være takknemmelig for: Våre aller kjæreste barn, våre snille menn og fantastiske venninner!

Fortsatt god bedring og hils masse til Kathinka.

Varme tanker fra Cecilie