mandag 14. juni 2010

Michelin og DHL

Aldri mer veikro!
Maten der er bare hakket over sykehus, og i tillegg er den dyr.

Transportselskapet DHL har laget en guide over norske veikroer, og både Espa og Nebbenes har fått 1 stjerne av 3 mulige.
Espa besøkes av oss kun for bollene på Shell, og sistnevnte ble besøkt i går. Det var triste greier.

Mat varmet i micro og/eller vannbad, kø og dyrt.
69 kr for en pølse med potetmos. 110 kr for en bakt potet. Jeg kunne leid en vogn og stått utenfor og solgt bedre mat for halve prisen. Med Steinar som kokk i vogna hadde det blitt MYE bedre mat for halve prisen.

Så nå drømmer Steinar og jeg om å drive veikro når vi blir gamle. Med enkle og spennende retter, hvor rødspette med remulade og kokte poteter og skinkestek med surkål er fraværende på menyen.

I mellomtiden stopper vi på Shell for en pølse.

2 kommentarer:

Eirill sa...

Det synes jeg var kjempe god ide`, jeg kan virkelig se for meg dere to ha deres egen lille kro. :)
Fint innreda kommer den til å bli også.

Anonym sa...

Som Eiril sier, det var en god ide, men leeeenge til dere blir så gamle da :) hva skal alle vi andre langs veien gjøre i mellomtiden?? Stoppe på shell og kjøpe pøls?

Jan og jeg har funnet ut at det er vel så bra og finne et bakeri som har "bryteloff" i tilegg til noe godt å drikke.