torsdag 6. mai 2010

Krigen 1

Egentlig heter det Kirurgen 1, men da jeg i rusen leste skiltet for første gang, så stod det Krigen 1.
Passende navn, tenkte jeg, for dette er jo krig. Krig i kroppen min og min krig for å bli frisk.

I dag har jeg vært på sykehuset i 14 dager, jeg har hatt narkose 2 ganger, tømt kroppen for væske 3 ganger, tatt utallige ultralyder, CT og røntgen, hatt intravenøs væske, mat, antibiotika og annen smertestillende, fått blodfortynnende og x antall andre sprøyter inkl kvalmestillende, oksygen i nesa... Har jeg glemt noe da så er det ikke så viktig. Jeg husker det ikke likevel.

Jeg er tidsoptimist! Veldig bra noen ganger, men ikke når man skal skynde seg langsomt. I går trodde jeg at jeg kom hjem til helgen(Jippi!). Etter at legen hadde vært her ble jeg litt mer tidspessimist, nå skjer det ingen ting før etter helgen i alle fall.

2 kommentarer:

Gunn Beate sa...

Du må si fra om det er noe vi kan gjøre for dere. Svelvik savner deg. Håper du får komme hjem. Sykehusdøgn er lange! Trenger du bøker? Magasiner? Muffins? Filmer? Jeg kan sende ting med Steinar?

Marianne sa...

Foreløpig har jeg nok av lesestoff og filmer, tenkte at nå var tiden for å se meg igjennom alle episodene av Sex og Singelliv:-)
Steinar fungerer bra som budbil.
Foreløpig frister ikke muffins, så det får jeg ha tilgode. Takk for omtanken!